נוהל דוברות ופרסום
נוהל בנושא פרסומי העירייה והחברות העירוניות באמצעי התקשורת.
נוהל עבודה מול אמצעי תקשורת מקומיים מקוונים ומודפסים– עיריית רחובות, החברות העירוניות ותאגיד המים
פורסם בתאריך 4.3.2025
מטרה
מטרת נוהל זה היא הגדרת אופן ההתקשרות והעבודה השוטפת של עיריית רחובות, החברות העירוניות: החברה העירונית רחובות לתרבות, ספורט ונופש בע"מ וה.ל.ר (החברה לפיתוח רחובות), ותאגיד המים הבאר השלישית, מול אמצעי התקשורת המודפסים והמקוונים המקומיים. העירייה, החברות העירוניות והתאגיד יפרסמו את פעילויותיהן בעיתונים מודפסים ומקוונים, ובלבד שהינם גופי תקשורת מוכרים, בעלי וותק של שלוש שנים לפחות, המתנהלים עפ"י חוק, ושהיקף התפוצה שלהם מאפשר לעירייה להעביר מסרים עירוניים בצורה האפקטיבית ביותר. כל זאת באופן שיוויוני ויחסי ככל שניתן, בנסיבות הרלוונטיות לכל פרסום, והכל כפי שיפורט להלן.
הגדרות
- "פרסום עירוני": מודעות ותכנים אינפורמטיביים שמטרתם לשרת את כלל ציבור תושבי העיר רחובות או חלקים ממנו, הכוללים מידע ומסרים אודות פעילות העירייה, החברות העירוניות והתאגיד, לרבות מכרזים ומודעות דרושים/ות.
- "אמצעי תקשורת מקומי": מקומון מודפס ו/או אתר חדשות מקוון, המסקרים את העיר רחובות באופן שוטף והמופצים לתושבות ותושבי העיר.
תנאי סף להכללת אמצעי תקשורת במאגר העירוני
על אמצעי התקשורת לעמוד בכל התנאים הבאים:
- בעל תעודת עוסק מורשה או חברה בע"מ.
- ותק מוכח של 36 חודשים רצופים בהפעלת מקומון מודפס ו/או מקוון המסקר את הקורה בעיר רחובות.
- היעדר הרשעות פליליות של בעלי העסק/מנהליו.
אופן קביעת היקף הפרסום והתקציב בעיתונות הדיגיטלית
הקמת מאגר מקומונים/עיתונים מקוונים
עיריית רחובות תקים מאגר שיכלול עד חמישה עיתונים מקוונים, עמם תתקשר.
תהליך בחינה ודירוג
העירייה תבצע, באמצעות ספק חיצוני, מחקר מדיה וסקר תושבים, שבמסגרתם תבחן את החשיפה והאפקטיביות של כלי התקשורת המקומיים שיגישו בקשה להיכלל במאגר.
הבחינה תתבסס על הפרמטרים הבאים:
- היקפי תפוצה / נתוני גלישה
- איכות התוכן
- היחס בין כתבות מקומיות לארציות
- נוכחות ברשתות חברתיות
- פרמטרים נוספים כגון: מקצועיות, היקפי תפוצה בקבוצות ווטסאפ, קידומים ממומנים וכיו"ב.
קביעת תקציב והיקף פרסום
בהתאם לתוצאות המחקר והסקר, העירייה תקבע אילו כלי תקשורת ייכללו במאגר ומה יהיה היקף התקציב והפרסום לכל אחד מהם. חלוקת התקציב תיעשה באופן שוויוני ושקוף, על פי שקלול כל הפרמטרים שפורטו לעיל.
מדרג תקציבי חודשי (לא כולל מע"מ)
- דרגה א' - 17,500 ₪, יוקצה לכלי תקשורת מקוון אחד שידורג במקום הראשון
- דרגה ב' - 11,000 ₪, יוקצה לשני כלי תקשורת שידורגו במקומות 2-3
- דרגה ג' – 7,000 ₪, יוקצה לשני כלי תקשורת שידורגו במקומות 4-5
התקציבים יוקצו על ידי עיריית רחובות, החברות העירוניות והתאגיד למשך שנה, עבור רכישת שטחי פרסום (בכפוף לאישור תקציב העירייה).השירותים הנדרשים מאמצעי התקשורת המקוונים
1. פרסום באנרים לקמפיינים עירוניים - עד 6 קמפיינים במקביל בחודש, כל קמפיין כולל:
- באנר ראשי בעמוד הבית, לעד חודש שלם, לכל קמפיין.
- באנר מתחלף בעמודי הכתבות, לעד חודש שלם לכל קמפיין.
- הבאנרים יוצבו באזורים מרכזיים ובולטים באתר.
2. זמינות ותחזוקה
- החלפת באנרים לפי דרישת העירייה תוך 24 שעות.
- תיקון תקלות טכניות בהצגת הבאנרים תוך 4 שעות מרגע הדיווח.
- דיווח חודשי על נתוני החשיפה של הבאנרים.
אופן קביעת היקף הפרסום והתקציב בעיתונות המודפסת
1. רכישת שטחי פרסום בעיתונות המודפסת תתבצע באמצעות ספק רכש מדיה חיצוני שייבחר על ידי העירייה, וזאת בהתאם לצורך של העירייה, החברות העירוניות והתאגיד.
2. ספק רכש המדיה ייפעל על פי העקרונות הבאים:
- השגת המחיר האופטימלי עבור שטחי הפרסום.
- הבטחת תפוצה מספקת ואפקטיבית בהתאם לקהל היעד.
- שמירה על עקרונות השקיפות והשוויון בחלוקת תקציבי הפרסום.
3. ספק רכש המדיה ייגבש תמהיל פרסום המאזן בין:
- עלות הפרסום.
- היקף החשיפה.
- פיזור בין העיתונים השונים.
- התאמה לקהלי היעד.
4. התשלום לעיתונים יבוצע על ידי ספק הרכש בתנאי שוק מקובלים.
התייחסות לקהלי יעד מיוחדים
העירייה, החברות העירוניות והתאגיד ייתנו התייחסות מיוחדת לאמצעי תקשורת המשרתים את קהלי היעד הבאים:
- דוברי רוסית
- דוברי אמהרית
- דוברי אנגלית
- שפות אחרות
- מגזר חרדי
- מגזר דתי לאומי
במקרים אלה ייבחן הפרסום העירוני בהתאם לתכני מודעות העירייה, החברות העירוניות והתאגיד ולצורך המקצועי של דוברות העירייה בפרסום, בהקשר של קהל היעד אליו אותו כלי תקשורת פונה.
נהלי עבודה שוטפים
אישור והעברת פרסומים
- כל פרסום עירוני יעבור אישור מראש של דוברות העירייה.
- פרסומים יועברו לאמצעי התקשורת בפורמט אחיד שייקבע על ידי דוברות העירייה.
סמכויות דוברות העירייה
הפסקת התקשרות
דוברות העירייה רשאית להפסיק התקשרות במקרים הבאים:
- הפרת תנאי הסף.
- פרסום שגוי או בניגוד להנחיות העירייה.
- הפרת זכויות יוצרים.
- אי עמידה בסטנדרטים עיתונאיים בהתאם לתקנון האתיקה המקצועית של מועצת העיתונות.
- הפרת כל דין או נוהל.
עדכון תנאי התקשרות
הפרמטרים שעל בסיסם יבוצע נוהל זה, ייבחנו אחת לשנה.
העירייה שומרת לעצמה את הזכות לעדכן את תנאי ההתקשרות בהודעה שתימסר 30 יום מראש.
הנחיות להגשת מועמדות למאגר כלי התקשורת המקוונים
יש להגיש את המסמכים הבאים למייל [email protected] עד לתאריך 25.3.25:
- טופס בקשה להיכלל במאגר (יצורף כנספח).
- מסמכי התאגדות/עוסק מורשה.
- אישור ניהול ספרים.
- אסמכתאות להוכחת עמידה בתנאי הסף.
- אסמכתאות להוכחת היקף התפוצה ונתוני גלישה באתר.
- פרטי אנשי קשר וצוות המערכת.