כללי:

נכס עירוני הינו מבנה או קרקע אשר נמצא בבעלות (בטאבו) של עיריית רחובות.

ניתנת אפשרות, לגופים מורשים בלבד, לבקש שימוש בנכס עירוני (קרקע או מבנה) לתקופה של עד 25 שנים, על ידי הגשת בקשת הקצאה מסודרת.

עיריית רחובות שומרת על זכותה באיזה בקשות היא תדון ואילו היא תאשר בהתאם לתבחינים וצרכיה התכנוניים והציבוריים והתאמתם לפרוגרמה העירונית ולהליך נוהל הקצאת קרקע של משרד הפנים.

רשאים בלבד להגיש בקשה להקצאה:

הגופים הרשאים להגיש בקשה להקצאה: עמותה או חברה לתועלת הציבור (חל"צ) בעלת אישור ניהול תקין בתוקף של משרד המשפטים.

 

מטרת השימוש:

ההקצאה והשימוש במקרקעין ישמשו אך ורק למטרה לשמה היא מבוקשת במידה ואושרה ולא לכל מטרה אחרת.

באפשרותכם בטופס לבחור ביותר ממטרה אחת לשימוש בנכס (גן ילדים ומועדון לגיל השלישי לדוגמא).

  • אך ורק במידה ומדובר בבקשת הקצאה לבית כנסת, יש להוריד את טופס חתימות מתפללים, להחתים לפחות 50 בתי אב הנמנים עם מתפללי בית הכנסת המיועד ומצטרפים לבקשה. לאחר מילוי הטופס (על ידי חתימות ידניות ומקוריות) יש לסרוק ולהעלות את הטופס החתום במקום המתאים המפורט בטופס הבקשה להקצאה (תחת מטרת השימוש).

 

פרטי איש קשר:

איש הקשר לא חייב להיות ממלא הבקשה, אך ממלא הבקשה מתחייב שזהו האדם הממונה על ידו לטיפול בבקשת ההקצאה.

איש קשר הינו האדם שהעירייה תתנהל מולו בהמשך תהליך ההקצאה.

העירייה תיצור קשר באמצעות דואר אלקטרוני, יש לוודא שהדואר האלקטרוני המוקלד בבקשה נכון ועדכני.

 

פרטי התאגיד:

יש למלא את פרטי התאגיד המעודכנים כולל כתובת המשרדים המעודכנת של הגוף המבקש וכתובת דואר אלקטרוני לשליחת מכתבים.

 

פרטי בעלי תפקידים:

תחת פרטי המנהלים חייב למלא את פרטי בעלי התפקידים.

חובה למלא את כלל מורשי החתימה של הגוף.

 

פרטי הנכס המבוקש:

יש לוודא מילוי פרטים והערכות מדויק ככל הניתן (למשל אם ידוע השכונה המבוקשת, יש לציין את שם השכונה תחת "אזור מבוקש", אילו ידוע הרחוב המבוקש, יש לציין את שם השכונה ואת שם הרחוב, אילו הבקשה היא להקצאה ללא אזור מועדף יש לרשום "רחובות").

בבקשה להקצאת קרקע- צירוף פרוגרמה תכנונית-

פרוגרמה המציגה שטח מבוקש ותסריט העמדה על שטח הקרקע המבוקשת לרבות דרכי גישה.

צירוף אסמכתאות בדבר יכולת כלכלית לפיתוח-

  • אומדן עלויות כולל בינוי ופיתוח הקרקע, לו"ז לביצוע, מועד משוער לסיום.
  • הצגת תכנית כספית למימון, והוכחת מקורות מימון כולל תדפיסים, הצהרת תרומות (כולל ציון מפורש של סכום התרומה).
  • תוכנית כספית למימון ציוד ואחזקת המקרקעין ותפעולם, בהתאם לשימוש המיועד לאחר השלמת הפיתוח לתקופה של 5 שנים לפחות
  • פירוט תקני כוח האדם המתוכנן להפעיל את המוסד לכשיוקם, לרבות מאפיינים של אותו כוח אדם (כגון נסיון, תעודות מקצועיות, הכשרה, רישיונות וכד'(.

יש לאחד את המסמכים הנ"ל לכדי טופס אחד חתום על ידי מנהל כספים/מנכ"ל של הארגון.

 

מסמכים מצורפים לבקשה:

א. מסמכי ייסוד של הארגון. (הסבר על הארגון, פועלו ומטרתו)

ב. תעודה המוכיחה את רישום התאגיד- בתוספת שינוי שם עד השם הנוכחי.

ג. אישור על היות הארגון מלכ"ר- רישום במס ערך מוסף.

ד. אישור על ניהול תקין- אישור ניהול תקין חתום של משרד המשפטים בתוקף לשנה האזרחית הנוכחית .

ה. רשימת חברי דירקטוריון, ועד, הנהלה וכד'.

ו. פרוטוקול מינוי המנהלים לארגון חתום ע"י עו"ד.

ז. יפוי כח לחותם בשם הארגון חתום ע"י עו"ד.

ח. דוח כספי מבוקר ומאזן בוחן- יש לשים לב לתאריך בו מוגשת בקשת ההקצאה

  • אם הבקשה מוגשת מ- 1.1 עד 30.6 – הדו"ח כספי המבוקר של הגוף לשנה שקדמה לשנה הקודמת, ומאזן בוחן לתקופה המתחילה ביום שלאחר תום תקופת הדו"ח הכספי המבוקר הנזכר ומסתיימת במועד של עד 60 יום לפני הגשת הבקשה.
  • אם הבקשה מוגשת בין 1.7 ל- 30.9 – דו"ח כספי מבוקר לשנה שקדמה לשנה הקודמת, דו"ח כספי מסוקר לשנה הקודמת ומאזן בוחן לתקופה המתחילה ביום שלאחר תום תקופת הדו"ח הכספי המבוקר הנזכר ומסתיימת במועד של עד 60 יום לפני הגשת הבקשה.
  • אם הבקשה מוגשת ב- 1.10 או לאחר מכן – דו"ח כספי מבוקר של הגוף לשנה הקודמת, ומאזן בוחן לתקופה המתחילה ביום שלאחר תום תקופת הדו"ח הכספי המבוקר הנזכר ומסתיימת במועד של עד 60 יום לפני הגשת הבקשה.
  • בכל מקרה, יכלול הדו"ח הכספי פרטים על נכסי הגוף כולל השקעות, פקדונות, חשבונות בבנקים ויתרותיהם.
  • במקרה בו מדובר בגוף אשר טרם החל בפעילות (ועקב כך אין לגוף דו"ח כספי מתקופה שקדמה לבקשה) רשאית הרשות לפוטרו מהגשת דו"ח כספי כאמור.

ט. תקציב מאושר או הצעת תקציב של הגוף לשנת הכספים בה מוגשת הבקשה (כולל פירוט מלא של ההכנסות, השתתפות משרדי הממשלה או גופים ציבוריים אחרים, מספר העובדים וההוצאה הכוללת לשכר עבודה).

י. אישור מעמד הגוף במשרדי מס ערך מוסף.

יא. אישור שנתי מרשויות מס הכנסה.

יב. טופס הצהרה בדבר קרבה- יש להדפיס ולמלא טופס בדבר היעדר קרבה לעובד עירייה וסריקתו. 

 

הצהרת המבקש:

חובה על המבקש החתום על ההצהרה להיות מורשה חתימה מטעם התאגיד.

 

הצהרת עורך דין:

חובה על עורך הדין החתום להיות עורך דין רשום בלשכת עורכי הדין.

 

להגשת בקשה להקצאת קרקע לחצו כאן