הפסיכולוגי החינוכי ברחובות מאחל למבודדים
רק-בריאות!
ר- רגש
ילדים מושפעים מאוד מהתגובות והרגשות של המבוגרים בסביבתם.אם אתם, הורים, חשים לחץ, פחד או מצוקה - היעזרו במבוגרים בסביבתכם בכדי להפחית את עוצמת התחושות ובכך תוכלו לשדר רוגע וביטחון לילדיכם.תנו מקום גם לרגשותיהם של הילדים - הזמינו את ילדיכם לשתף ברגשותיהם, דאגותיהם ושאלותיהם.
ק- קבלת תמיכה
אני עוזר, מחר אני נעזר,אפשר ואפילו רצוי להיעזר בקרוביכם לצליחת הבידוד.לפני או בעת הכניסה לבידוד מומלץ לחשוב מהם מעגלי התמיכה שלכם (חברים, משפחה מורחבת ועוד) ולאיזו עזרה תזדקקו וממי.
ב- בידוד אינו בדידות
הבידוד אינו אומר שעליכם להתרחק מסביבתכם.,חישבו על דרכים לשמור על קשר עם הסביבה המשמעותית שלכם ושל ילדיכם גם מרחוק.
ר- רצף
גם בבידוד חשוב לנסות לשמור על היבטים מהשגרה אליה אתם וילדיכם רגילים:שמירה על סדר יום ברור אך גמיש, הדומה ככל הניתן לשגרה שהילד והמשפחה מכירים,מומלץ לתכנן פעילויות יומיות, לשלב תכנים חינוכיים תואמי גיל, ולכלול גם פעילות גופנית,אפשר להכין טבלת ימי בידוד הכוללת לו"ז משפחתי.
י- יחד
הבידוד, עם כל האתגרים הכרוכים בו, הוא גם הזדמנות לזמן איכות משפחתי, תאפשרו לכם ולילדיכם זמן לפעילויות משותפות מהנות ומקרבות.
א- אורך רוח
השהייה המשותפת הממושכת בין ארבעה קירות אינה פשוטה, להורים ולילדים. נדרשת הרבה סבלנות, הכלה והבנה,נסו למצוא את הדברים שמרגיעים ומווסתים אתכם בזמנים אלו (מדיטציה, מיינדפולנס, לקחת רגע לעצמכם במידת הצורך).
זכרו גם שילדיכם חווים תחושות דומות, שיכולות לבוא לידי ביטוי בשינויים התנהגותיים ורגשיים.
ו- ודאות
התקופה הנוכחית מלווה בהמון אי-ודאות, וכפי שזה קשה לנו המבוגרים, זה קשה גם לילדים,נסו לתת לילדים תחושת ודאות: הסבירו לילדים מה זו הקורונה, מדוע ישנו צורך בכניסה לבידוד, כמה זמן הבידוד יימשך, עם מי יכנסו לבידוד ומה יעשו בזמן הזה.
חשוב להתאים את השיח לגילו של הילד (לילדים הצעירים נפשט את המסר, ונשתמש במשפטים קצרים ובתמונות ועזרים).
ת- תקווה
נסו לשמור על אופטימיות, וזכרו שלבידוד יש סוף!!! נסו לשוחח על כך בבית ולהעביר את המסר גם לילדיכם.