המאבק באלימות כלפי נשים: פורום הנשים של עיריית רחובות יקיים קורס להכשרת מנחות ומנחים למניעת אלימות


הקורס יועבר בשיטת לימוד חווייתית ומחזקת, הוא מקנה ידע ומיומנויות להתמודדות עם מצבי סיכון, ובכללם התמודדות עם אלימות פיזית, מילולית ומינית, לחץ חברתי, הטרדה, בריונות, אלימות דיגיטלית ועוד.

פורום הנשים של עיריית רחובות, בשיתוף ארגוני הנשים בעיר, יו"ר פורום נשים, אוה גור ובתמיכת ראש העיר, מתן דיל, מקיים במהלך כל השנה פעילויות שונות להעלאת המודעות לנושא המאבק באלימות כלפי נשים.  
כחלק מהרחבת פעילות הפורום ולקראת יום המאבק הבין-לאומי למניעת אלימות נגד נשים שיתקיים בחודש נובמבר, ייפתח בתאריך 18.11.24 קורס להכשרת מנחות ומנחים למניעת אלימות בשיטת 'אל הלב'. 

במסגרת ההכשרה יתקיימו 6 מפגשים פרונטליים בימי שני, בשעות 21:00-17:00, בתאריכים: 18.11, 25.11, 2.12, 9.12, 16.12, 23.12. בנוסף, יתקיימו 2 מפגשים מקוונים בימי רביעי בשעות 21:00-19:00 בתאריכים: 27.11, 11.12. עלות ההשתתפות בקורס הינה 350 שקלים והוא מועבר על ידי מדריכות מעמותת 'אל הלב' הפועלת מאז שנת 2003 ליצירת אקלים חברתי בריא ובטוח יותר, באמצעות תוכניות חינוך והכשרה המתבססות על גוף הידע ESD 'הגנה עצמית מעצימה' (עמותת אל הלב). 

ההכשרה מתאימה לתושבות ותושבי רחובות שיש להם רצון לקחת חלק בשינוי חברתי משמעותי, רקע בעבודה חינוכית והיכרות עם ילדים ובני נוער, תחושת שליחות וחיבור למטרות עמותת 'אל הלב' ונכונות לקדם מוגנות ומניעת אלימות בקהילה. לפרטים נוספים: פורום נשים 08-6490847. 
להרשמה >> לחצו כאן

ראש העיר, מתן דיל: "מוטלת עלינו החובה לקדם פעילויות להעלאת המודעות למאבק באלימות כלפי נשים במשך כל השנה, לפעול למען שוויון הזדמנויות ועל מנת ליצור מרחב בטוח עבור נשים, נערות וילדות. היוזמה של פורום הנשים בעיריית רחובות, יחד עם עמותת 'אל הלב' הינה מבורכת ומהווה צעד חשוב להפחתה ומניעה של אלימות כלפי נשים".   

חברת המועצה מחזיקת תיק מעמד האישה ויו"ר פורום נשים, אוה גור: "פורום נשים רחובות פועל לאורך השנים להעלאת מודעות למניעת אלימות כנגד נשים. אני גאה ושמחה על עוד שיתוף פעולה והפעם עם עמותת 'אל הלב' - על מנת להכשיר עוד מנחות למניעת אלימות ובכך לייצר קהילה בטוחה יותר. אני מאמינה כי העלאת המודעות מורידה משמעותית את הסכנות לאירועי אלימות, כאשר טיפול ופניה לגורמים רלוונטים תמנע את האסון הבא".

יועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה, אביבה חלבי: "יש חשיבות גדולה לטפל בנושא של מודעות לאלימות וההטרדה מינית במרחב הציבורי, במרחבי העבודה ובכלל. הפעילות בתחום הינה חשובה בכל המגזרים, החל מנוער, מקומות עבודה, תלמידים ומנהיגים. לכן פורום נשים פועל על מנת לקדם הכשרה של מנחות ושומרות סף כדי להרחיב את מעגל המזהים והמסייעים. הרעיון מאחורי התכנית הוא לייצר קבוצה של נשים שתוכלנה להנחות בנות נוער ואחרות, כדי לחזק את המיומנויות, את הביטחון העצמי ואת הביטחון במרחב הציבורי".

תמונות מתוך קורס של עמותת "אל הלב"

תמונות מתוך קורס של עמותת "אל הלב"

תמונות מתוך קורס של עמותת "אל הלב"

תמונות מתוך קורס של עמותת "אל הלב"