מוציאים את רחובות מהמשבר והופכים אותה לעיר איתנה: שר הפנים משה ארבל התארח בלשכת ראש העיר מתן דיל והתרשם מתכנית ההתייעלות שהוצגה בפניו


הבוקר, שלישי 10.9, הגיע שר הפנים משה ארבל, מלווה במשנה למנכ"ל המשרד, הממונה על המחוז וצוות המשרד, לפגישת עבודה מקצועית בלשכתו של ראש העיר רחובות, מתן דיל. בפגישה נכחו מנכ"ל העירייה מאיר דהן, מהנדסת העיר דלית הראל, גזבר העירייה בניהו שרעבי, יו"ר סיעת ש"ס ח"מ אלדד גדסי, ורו"ח ניר נחמני אשר מלווה את עיריית רחובות בבניית תכנית ההתייעלות, אותה הציגו הנוכחים לשר במטרה לקבל את ברכתו ותמיכתו.

כידוע, בימים אלו מתמודדת עיריית רחובות עם משבר תקציבי גדול וגרעון עצום שנצבר בשנים האחרונות והגיע לכ-300 מיליון ₪. ראש העיר מתן דיל, שנכנס לתפקידו אך בחודש אפריל האחרון, ביקש להישיר מבט אל המספרים, להפשיל שרוולים ולהתמודד עם האירוע המורכב באמצעות תהליך מקצועי שכלל הקמת פורום יועצים כלכליים לצורך הבנת המצב כהווייתו ולהכנת תכנית התייעלות שתוציא את רחובות בתוך שנתיים מהמקום בו היא נמצאת ותהפוך אותה לרשות חזקה ואיתנה. תכנית ההתייעלות, הנמצאת בשלבי הבניה הסופיים, באמצעות כלל הגורמים המקצועיים והעירוניים, ראשי האגפים והצוות הכלכלי, ובשיח עם ועד העובדים, תוצג לציבור אחרי החגים. 

בפגישה הוצגו לשר נתוני אמת מעודכנים הנוגעים למצבה העגום של העירייה וכן נפרשו בפניו צעדי ההתייעלות המתוכננים במסגרת תכניתו של ראש העיר להוציא את העירייה מהמשבר. השר ארבל עיין בנתונים, התרשם מעבודת העומק שנעשתה, ונתן את ברכתו למהלך.

כחלק מתכנית ההתייעלות, פעל ראש העיר לאיתור מקורות הכנסה נוספים ומשמעותיים ולצורך כך יזם הקמת 2 איזורי תעסוקה חדשים, ובנוסף הוצגה בפני השר בקשה להרחיב את גבולותיה של העיר רחובות, לטובת הגברת ההכנסות מארנונה מניבה של מתקנים הנדסיים ואיזורי תעסוקה נוספים כחלק מהעיר ולהביא אותנו לאיזון התקציב בסוף התהליך. 

בהמשך ישיר לכך הציגה מהנדסת העיר, דלית הראל, את נתוני העיר המעודכנים, סקרה בפניו את התקדמות תכנית ההתחדשות העירונית בשכונות העיר וכן את התקדמות המטרו והקו הכחול. עוד הציגה הראל נתונים לפיהם העיר הוצפה בשנים האחרונות במגורים ונותרה עם מעט שטחים ירוקים לפיתוח. 

שר הפנים משה ארבל: ״העיר רחובות היא מודל לכך שאפשר גם אחרת, אפשר לחיות יחד. דתיים ושאינם דתיים מכל העדות והחוגים באהבה באחווה ובכבוד הדדי. אם ממשלת ישראל תלמד מעיריית רחובות איך מתנהלים יחד אנחנו נהיה במקום אחר לגמרי. האחדות היא כלי מחזיק ברכה. אני רואה את העבודה הטובה שאתם עושים אני מאמין שבמיקוד מאמץ נראה פה רשות איתנה עצמאית ומשגשגת״.

ראש עיריית רחובות מתן דיל: "החזון שלי הוא להפוך את העיר רחובות לעיר איתנה בשנים הקרובות ומשרד הפנים הוא שותף אמיתי בתהליך. אני מודה לשר ארבל על התמיכה והרוח הגבית שרחובות זוכה להן ומאמין שאנחנו נמשיך לפעול יחד בשיתוף פעולה מלא בכל התחומים".

שר הפנים משה ארבל התארח בלשכת ראש העיר מתן דיל

שר הפנים משה ארבל וראש העיר רחובות מתן דיל