צעד נוסף בדרך לעירייה שירותית יותר: דודי אשכנזי נבחר פה אחד לראש מינהל קהילה ושירות לתושב


אשכנזי, בן 49, מתגורר ברחובות, נשוי ואב לשני ילדים, בוגר תואר שני במדיניות ציבורית מאוני' תל אביב, נבחר לתפקיד חדש – ראש מינהל קהילה ושירות לתושב בעיריית רחובות.

בתפקידו החדש, אשכנזי יוביל את מהפכת השירות בעיר, אותה יזם ראש העיר מתן דיל.

עם כניסתו לתפקיד, הכריז דיל, על הקמתו של מינהל קהילה ושירות לתושב, שיהיה אמון על איכות השירות אותו יקבלו כלל תושבות ותושבי העיר. היום (שני, 2.9) התקיים מכרז לתפקיד ראש המינהל, במסגרתו נבחר דודי אשכנזי, פה אחד על ידי וועדת המכרזים, על מנת להוביל את הקמת המינהל, ובכך לייצר לראשונה בעיריית רחובות גוף האמון על אופי ואיכות השירות אותו מעניקה העירייה לתושבים ובנוסף אחראי על הקמת קהילות חברתיות בכל רחבי העיר.

אשכנזי, מתגורר ברחובות למעלה מ-16 שנים ובעל ידע וניסיון רב בעולם המוניציפלי. החל משנת 2006 שימש כראש לשכתם של ראשי העיר לשעבר, שוקי פורר ורחמים מלול, ובמקביל הקים את האגף המוניציפלי בעיריית רחובות המאגד את התחומים הבאים: וועדות העירייה, מועצת העיר, לשכת ראש העיר, לשכות הסגנים, תחום הקליטה והעלייה, קשרי החוץ, פניות הציבור ותחום הגישור. במסגרת תפקידו זה, הקים אשכנזי את מינהלת ההתחדשות העירונית בקריית משה, האמונה על הפן החברתי בתהליך ההתחדשות, משמשת ככתובת מרכזית לכלל תושבות ותושבי השכונה ומספקת תשובות לשאלות בנושא ההליך המורכב.

בשנת 2019 נבחר אשכנזי למנכ"ל המועצה המקומית הר אדר, במבואות ירושלים, שם ניהל מאות עובדים וכן את תקציב המועצה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, והוביל שינוי מהותי באסטרטגיה ובחזון השירותי של המועצה. בשנה האחרונה נבחר אשכנזי למזכיר המושב בית חנן ובמקביל משמש כיועץ ארגוני ומרצה בתחומי השירות והנגישות בכל רחבי הארץ.

אשכנזי מכיר את עולם הרשויות המקומיות בישראל היטב, בוגר קורס מנכ"לים של השלטון המקומי מטעם משרד הפנים, קורס דירקטורים בחברות הציבוריות מטעם אוני' בר אילן, קורס ייעוץ ארגוני של מכללת גישות ועוד. כמו כן, אשכנזי הוא יו"ר מכהן בהתנדבות של G2P – שותפות הערים התאומות רחובות ומיניאפוליס במניסוטה ארה"ב, המעמיקה את הקשרים בין יהודי התפוצות ומדינת ישראל.

ראש העיר מתן דיל: "דודי אשכנזי הוא האדם הנכון להוביל את תחום השירות בעיריית רחובות. אשכנזי מביא איתו ניסיון, ידע והיכרות מעמיקה עם העיר ותושביה, נקודות העוצמה שלה והמקומות בהם עלינו להשתפר ולחדש כדי להעניק לתושבות והתושבים שלנו את השירות הטוב ביותר שמגיע להם. בחירתו לראש מינהל קהילה ושירות לתושב הוא הצעד הראשון במהפכת השירות שהבטחנו לתושבים וצפויה לנו עוד עבודה רבה בהמשך הדרך".

חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק שירות וקהילה, רו"ח מיכל וולקני: "עוד במהלך מסע הבחירות למועצת העיר, היה לי ברור שאבקש לקבל את תיק "השירות לתושב". כמי שנולדה וגדלה בעיר האהובה הזו, הבנתי שצריך לחולל שינוי עמוק מהיסוד, ולהחזיר את התושבים והתושבות למרכז, בעוד העירייה ומוסדותיה נותנים שירות לציבור וחייבים לזכות באמונו. עתה, עם הקמת מינהל קהילה ושירות לתושב, נוכל ליישם הלכה למעשה את החזון הזה. יהיה לי "מישהו לרוץ איתו". להכיר את השכונות, לפגוש את האנשים והנשים הגרים בהן, לדבר בגובה העיניים, ליצור מערך של שקיפות ושיתוף והקשבה אמיתית, וכל אלו ביחד יעזרו לעירייה ליצור עבור התושבים והתושבות שלה עיר שנרצה לחיות בה, ולזכות באמונם מחדש".

דודי אשכנזי, ראש מינהל קהילה ושירות לתושב הנבחר: "אני מודה לראש העיר על האמון והבחירה בי להקים ולבנות את תחומי השירות והקהילה בעיר. אני מאמין כי עלינו להתבונן במציאות, לזהות ולאמץ את התהליכים החיוביים ובמקביל לתקן ולשפר את תהליכי השירות הקיימים, כדי להעניק לתושבות ותושבי העיר את השירות הטוב ביותר. מינהל הקהילה והשירות החדש יוביל שירות טכנולוגי, ידידותי ואנושי הרואה את התושב ובנוסף תטמיע את תכנית הרובעים בעיר באמצעות אסטרטגיות AI חדשות וטכנולוגיות".

דודי אשכנזי, ראש מינהל קהילה ושירות לתושב הנבחר. קרדיט צילום: אלירן אביטל