עיריית רחובות קוראת לתושבות ותושבי העיר להשתתף בסקר בנושא חידוש מתחם היקב ברח' הנשיא הראשון


דעתכם חשובה לנו: עיריית רחובות קוראת לתושבות ותושבי העיר להשתתף בסקר בנושא חידוש מתחם היקב ברח' הנשיא הראשון

מתחם היקב הוא אחד האתרים ההיסטוריים החשובים בעיר רחובות. היקב הוקם בשנת 1907 וסימל את עצמאותה הכלכלית של המושבה רחובות, בה המתיישבים סירבו לקבל את תמיכתו של הברון רוטשילד. כעת, עיריית רחובות פונה לתושבות ותושבי העיר בסקר שיתוף ציבור מיוחד שנועד לקדם התחדשות מתחם היקב והפיכתו למרכז תרבות, בילוי ופנאי בצפון העיר.

תושבות ותושבי העיר מוזמנים להשתתף בסקר ולהצביע באתר העירייה > https://www.rehovot.muni.il/1157/

ניתן לענות על הסקר עד ליום ראשון, ה-8.9.24 בחצות.

היקב ברח' הנשיא הראשון הוקם בשנת 1907 ברחובות, שימש כיקב עצמאי של אגודת הכורמים המקומית, "סינדיקט הגת" וסימל יותר מכל את שאיפתם של מתיישבי המושבה רחובות לפתח עצמאות כלכלית שתתבסס על גידולים חקלאיים, ללא תמיכתו של הברון רוטשילד. היקב פעל למען מטרתו המקורית עד שנת 1933, לאחר מכן המתיישבים החלו לגדל בו פירות הדר, ופעילות היקב נמכרה לחברת יפאורה.

בשנת 1974 מתחם היקב ננטש וכמעט נהרס, עד שלבסוף הוחלט להפוך אותו לאתר מורשת עירוני. היום, לאחר 50 שנה בהן התקיימו פעילויות שונות במתחם, ראש העיר מתן דיל ומינהל ההנדסה בעיריית רחובות, יחד עם המועצה לשימור אתרים, מובילים יוזמה חדשה שתפיח חיים במקום, תהפוך את המתחם למרכז בילוי, תרבות ופנאי שוקק, לצד שמירה על עברו המפואר.

כחלק ממדיניות השקיפות ושיתוף הציבור אותה מנחיל ראש העיר מתן דיל, תושבות ותושבי העיר רחובות מוזמנים להביע את דעתם, להשפיע ולהצביע בסקר שיתוף ציבור מיוחד בנושא התחדשות מתחם היקב. אנו מייעדים את היקב לשימוש ציבורי לרווחת כלל הציבור.

במסגרת הסקר התושבים יוכלו להביע את דעתם ויצביעו על קירוי מתחם היקב, קיום אירועי תרבות שונים כגון סיורי יין, ערבי טעימות, הקמת פאב קהילתי וחידוש בריכת התסיסה. הסקר פתוח באתר העירייה עד לתאריך 8.9.24 וניתן להיכנס לקישור ולהצביע >  https://www.rehovot.muni.il/1157/

כמו כן, עיריית רחובות תזמין את התושבות והתושבים למפגש שיתוף ציבור פרונטלי ביום ראשון, ה-15.9.24, בשעה 19:00, ברחבת היקב.

ראש העיר רחובות, מתן דיל: "היקב ההיסטורי הוא עדות וסמל לחוסנם ועמידתם האיתנה של תושבי רחובות עוד בהיותה מושבה צעירה ומתפתחת. אני רואה חשיבות רבה בשימור המתחם הן ברמה הערכית והן ברמה הקהילתית, ומזמין את תושבות ותושבי העיר לקחת חלק בסקר שיקבע את עתיד המתחם, כחלק ממדיניות השקיפות שהיא נר לרגליי."

מהנדסת העיר, דלית הראל: "מתחם היקב הוא פנינה אדריכלית, יפה, מרשימה ובעלת חשיבות אסטרטגית לעיר, אשר יכולה להוות אבן שואבת לפעילות תרבותית וקהילתית, שתחזיר לשימור את יוקרתו."

היקב קרדיט מני דקל

היקב קרדיט מני דקל