רגע לפני פתיחת שנת הלימודים: רחובות מצטרפת לאמנת הגיל הרך


עיריית רחובות מצטרפת לאמנה המיוחדת של העמותה הישראלית למען הילדים בגיל הרך.

מוקדם יותר החודש נפגשו ראש העיר ומחזיק תיק החינוך מתן דיל וראש מינהל החינוך בעירייה אפרת צוקרמן עם נציגות העמותה והצהיר כי מינהל החינוך בעיריית רחובות יוביל מספר מהלכים חשובים למען הפעוטות בעיר, ביניהם: הקמת קבוצות נאמנות בטיחות, תכנית תזונה נכונה והדרכות מקצועיות לצוותים החינוכיים.

החתימה על האמנה מהווה הצהרה ומחויבות של העיר לקדם את העשייה והפעילות למען ילדות וילדי הגיל הרך, במסגרות חינוכיות הולמות ומותאמות, מתוך מודעות לצרכיהם בתחומי הביטחון, הבטיחות והרווחה.

ראש העיר מתן דיל אמר במפגש: "ילדות וילדים בגיל לידה ועד שלוש, נמצאים בשלב קריטי ומהותי בהתפתחות ואנו מוצאים חשיבות רבה במעורבות ובהשקעה בהם. אני שמח וגאה על הצטרפותה של העיר רחובות לאמנה וסמוך ובטוח שההורים ירגישו בשינוי שאנחנו מובילים כבר בשנה הקרובה".

במפגש החגיגי לקחו חלק אפרת צוקרמן, ראש מינהל החינוך ברחובות, עינת בניטה, מנהלת המחלקה לגיל הרך, אתי זילברמן, מנהלת המרכז העירוני לגיל הרך, ליאת נאמן, רכזת תוכנית ההדרכה בעיר, סמדר יצחק, נציגת משרד החינוך, מור דקל, יו"ר "העמותה למען הילד בגיל הרך" וחברות הנהלת העמותה, לאה אופיר וצמרת אביבי.

בשנתיים האחרונות, הקים מינהל החינוך בעיריית רחובות את המחלקה לגיל הרך המובילה עשייה משמעותית למען הפעוטות וההורים בעיר. מנהלת המחלקה עינת בניטה פועלת בשיתוף הסדנה למידע ציבורי על הקמת פלטפורמה חדשה שתרכז את כל המידע העירוני בתחום כדי להציג בפני ההורים את כלל השירותים המוצעים להם, תוך מיפוי הצרכים העולים מהשטח.

בנוסף, בשנת הלימודים הקרובה המחלקה תוביל את התכנית "תזונה מבראשית" – תכנית המובילה תזונה נכונה בגיל הרך תוך מתן דגש על המיקום, הדרך והצורה שבה הילדים צורכים אוכל ומתרגלים לאכול. המחלקה תפעל גם כדי להעלות את המודעות ולקדם את תחום הביטחון והבטיחות של הפעוטות במסגרות החינוכיות ותקים קבוצות של נאמנות בטיחות בקרב מחנכות ומטפלות. בנוסף, במהלך השנה הקרובה, הצוותים המקצועיים במעונות היום יוכלו להגיע להרצאות מקצועיות חשובות שיעמיקו את הידע החינוכי שלהם.

חותמים על אמנת הגיל הרך