מטיילים ברחובות בסתיו: סיורי הסטוריה, מורשת, אומנות וקולינריה בסופי השבוע של חודש ספטמבר


עיריית רחובות והחברה העירונית, מזמינות אתכם לסיורי סתיו מרעננים במושבה של פעם: מגוון סיורי היסטוריה, מורשת, אומנות וקולינריה אשר יתקיימו בכל סופי השבוע במהלך חודש ספטמבר.

להרשמה לסיורים לחצו כאן >>

עיריית רחובות והחברה העירונית, בהובלת מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק תרבות, תיירות ואזרחים ותיקים בעיר, שוקי קרומר, עמלו ליצירת פרויקט חדש, "מטיילים ברחובות בסתיו", לקידום התיירות, המורשת וההיסטוריה העירונית ברחובות. ב"מטיילים ברחובות בסתיו" מוזמן הקהל הרחב למגוון סיורי תרבות בנושאי היסטוריה, מורשת, אומנות וקולינריה בכל סופי השבוע בחודש ספטמבר.

מדובר בסיורים רגליים, אשר יוצאים בשעות שונות של היום, מנקודות שונות ברחבי העיר. משך כל סיור כשעתיים, בקבוצות של 20 עד 40 משתתפים, כשקיום הסיור מותנה במינימום הרשמה של 20 משתתפים. 

בסוף-שבוע הראשון, 6.9.24, יום שישי:

9:00 | בעקבות נחום גוטמן - החופש הגדול או תעלומת הארגזים, בהדרכת רחלי רוגל, אמנית וחוקרת מלחמת העולם הראשונה ברחובות. להרשמה לסיור לחצו כאן >>

9:00 | ברחובות שלנו יש קסם מיוחד, בהדרכת מורת הדרך: דפנה קורן כהן. להרשמה לסיור לחצו כאן >>

 


12-13.9.24, ימים חמישי ושישי:

12.9, 17:30 | הר החול פינת עדה יונת, בהדרכת מורת הדרך: דפנה קורן כהן.  להרשמה לסיור לחצו כאן >>

12.9, 18:00 | אל המנוחה והנחלה – מן הבאר ועד היקב, בהדרכת מורת הדרך: סיון יגל. להרשמה לסיור לחצו כאן >>

13.9, 9:00 | שכונת מרמורק - מושב העובדים התימני הראשון, בהדרכת מורת הדרך: תמר פורר להרשמה לסיור לחצו כאן >>

13.9, 9:00 | העיר המתרחבת, בהדרכת מורה הדרך: אמנון ירום להרשמה לסיור לחצו כאן >>

 


20.9.24, יום שישי:

9:00 | בין אילנות גבוהים ואנדרטאות של מילים – סיור בבית העלמין תר"ן, בהדרכת רחלי רוגל, אמנית וחוקרת מלחמת העולם הראשונה ברחובות. להרשמה לסיור לחצו כאן >>

9:00 | סופרים ומשוררים ברחובות, בהדרכת מורת הדרך: תמר פורר. להרשמה לסיור לחצו כאן >>

9:00 |  רחוב הרצל, קצת אחרת, בהדרכת מורת הדרך: סיון יגל. להרשמה לסיור לחצו כאן >>


26-27.9.24, ימים חמישי ושישי:

26.9, 20:00 | עת שערי רצון להיפתח - סיור סליחות בשעריים, בהדרכת ההיסטוריון, ד"ר דני בר מעוז. להרשמה לסיור לחצו כאן >>

27.9, 9:00 | ביסים של היסטוריה, בהובלתה של מיקה הסגולה, עיתונאית קולינריה ואשת יין. להרשמה לסיור לחצו כאן >>

27.9, 9:00 | הפתעות בין בתי מגורים, בהדרכת מורה הדרך: אמנון ירום. להרשמה לסיור לחצו כאן >>

קיום הסיורים מותנה במינימום של 20 משתתפים ובמידה ויבוטל, כספכם יוחזר או יומר בסיור אחר לבחירתכם ע"ב מקום פנוי. הרישום ייסגר בגמר הכרטיסים או יומיים לפני מועד הסיור.

מומלץ להצטייד בכובע, נעלי הליכה, בקבוק מים וכסא למתקשים בעמידה ממושכת.
למידע נוסף על הסיורים והמסלולים התקשרו ל- 08-9494721
למידע לגבי רישום התקשרו ל- 08-9351636

מתן דיל, ראש העיר רחובות: "לצד הקידמה והחדשנות אותה אנו מובילים בכל תחומי החיים ברחובות, תמיד נעים לשוב ולסייר בין פיסות ההיסטוריה השזורות בעיר כפסיפס מרתק של ישן לצד חדש. תכנית הסיורים החדשה מאפשרת לתושבי העיר הצצה לחיי המושבה המרתקים של פעם, לתרבות ולקולינריה שהתפתחו כאן עם השנים ולהזדמנות לטייל קרוב לבית יחד עם משפחה וחברים, אני מזמין את התושבות והתושבים להגיע וליהנות!".

שוקי קרומר, סגן ומ"מ ראש העיר ומחזיק תיק תרבות, תיירות ואזרחים ותיקים בעיר: "רחובות התברכה באתרים היסטוריים רבים לשימור. יחד עם חבריי הרבים – מנהלי המוזיאונים, מדריכי הטיולים, חברי עמותת שמר, ואנשי רחובות ותיקי העיר, אני מוביל תכנית אב לנושא התיירות והמורשת בעיר אשר במסגרתה אנו פותחים את השנה עם סיורי הסתיו שיתקיימו בחודש ספטמבר. זהו תחילתו של תהליך ארוך שקורם עור וגידים בימים אלה. אני מודה לראש העיר מתן דיל על תמיכתו לאורך כל הדרך בנושאים עליהם אני מופקד, ובמיוחד בנושא התיירות והמורשת".

אייל פרנקל, מנכ"ל החברה העירונית: "החברה העירונית שמחה להזמין את תושבות ותושבי העיר להנות בסיורים מודרכים באתרי מורשת, תרבות וקולנריה בעיר, ממש ליד הבית,   ולחוות את פינות העיר בסיורים מרתקים במקומות שכולנו מכירים, רחובות שאנחנו עוברים בהם לעיתים קרובות בלי לעצור ולשאול מה ההיסטוריה שלהם. מוזמנים להירשם ולהכיר!"

בית העם - שנים ראשונות

סיפורי רחובות בית משפחת זקס