מייצרים מרחב מוגן ובטוח: עיריית רחובות השלימה את תהליך מיגון כל גני הילדים העירוניים ברחבי העיר


עם כניסתו של ראש העיר מתן דיל לתפקידו, בחודש אפריל האחרון, הוא הציב בראש סדר העדיפויות את נושא מיגון גני הילדים וקבע כי עד ה-1.9 ימוגנו כולם, ללא יוצא מן הכלל, ויפתחו את שנת הלימודים תשפ"ה באופן הבטוח ביותר שניתן. "אין דבר חשוב יותר מביטחונם של הילדות והילדים של כולנו. השקענו זמן ומשאבים רבים בחודשים האחרונים והצבנו מרחבים מוגנים מוסדיים שעומדים בתקנים המחמירים של פיקוד העורף ומשרד הביטחון על מנת שיוכלו לשמש את הילדים בשעת חירום, וכולי תקווה שלא נזדקק להם", כך לדברי דיל.

במהלך חופשת הקיץ, הוצבו מיגוניות העשויות מאות טונות של בטון ורשתות פלדה בסמוך לגני הילדים ברחבי העיר, בהם היה חסר מיגון תקני. המיגוניות הוצבו באמצעות מנופים רבי עוצמה בגינות הסמוכות לשטח גני הילדים ואליהן יוכלו להיכנס הילדים ואנשי הצוות בתוך דקה וחצי מרגע הישמע האזעקה.

לצד השלמת תהליך מיגון גני הילדים, צוותי מינהל החינוך בעיריית רחובות עמלים על גיבוש תכנית חומש במסגרתה ימוגנו כל מוסדות החינוך – בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים בכל רחבי העיר בשנים הקרובות.

"כשילדים לא הולכים לגן או לבית הספר שגרת החיים שלהם מתערערת, הם מפסידים זמן עם החברים וימי למידה. מערכת החינוך בעיר שואפת לייצר עבורם שגרת לימודים ודאית ורציפה, למרות האתגרים הביטחוניים והמציאות המשתנה חדשת לבקרים. העובדה שהתלמידות, התלמידים, הצוותים החינוכיים וגם ההורים יודעים שקיים מרחב מוגן אליו הילדים יוכלו להיכנס בשעת הצורך מעניקה לכולנו תחושת ביטחון משמעותית", כך הוסיפה ראש מינהל החינוך בעיריית רחובות אפרת צוקרמן.

מרחבים מוגנים

מרחבים מוגנים