בעקבות המתיחות הביטחונית: ראש העיר מתן דיל כינס הבוקר את וועדת מל"ח (משק לשעת חירום) עם נציגי פיקוד העורף, משטרת רחובות, כבאות והצלה, מד"א ואיחוד הצלה


מגבירים עירנות וסוגרים פערים: עיריית רחובות קיימה היום מפגש מיוחד של וועדת מל"ח (משק לשעת חירום) בה הציגו מנהלות ומנהלי המכלולים את הערכות שלהם לקראת שעת חירום. יש לציין כי בשעה זו אין כל שינוי במדיניות ההתגוננות של פיקוד העורף אך יחד עם זאת, מדינת ישראל נערכת לתגובה אפשרית מצד איראן וחיזבאללה.

בדומה לשאר הערים והרשויות בכל רחבי הארץ, בעיריית רחובות השקיעו את הזמן בימים האחרונים כדי להיות מוכנים לכל תרחיש ולסגור את הפערים הקיימים בתחום החירום. את המפגש הבוקר פתח ראש העיר מתן דיל ואמר: "אנו אחראיים ומחויבים לביטחונם של 165,000 תושבות ותושבים ולכן כינסנו את כל כוחות הביטחון העירוניים כדי להגביר עירנות, לחדד נהלים, לשפר את מה שצריך ולעזור אחד לשני איפה שאפשר. חשוב לנו שהתושבים יידעו שהעירייה נמצאת איתם בשגרה וגם בחירום".

מיד לאחר דבריו, מנכ"ל העירייה מאיר דהן ומפקד היקל"ר (יחידת קישור לרשות המקומית) אל"ם משה לוי חידדו את הנחיות ההתגוננות והעשייה העירונית בשעת חירום שייעודה לשמור על רציפות תפקודית בכל תחומי החיים.

עם תום דבריהם כלל מנהלות ומנהלי המכלולים סרקו את העשייה של הימים האחרונים בכל תחום:

מכלול ביטחון השלים את פתיחתם של כלל המקלטים הציבוריים הפזורים ברחבי העיר ובנוסף פתח 15 מקלטים בבתי הספר השונים ברחבי העיר. כמו כן, קציני הביטחון עובדים מסביב לשעון ומתנדבות ומתנדבי יחידת החילוץ שומרים על דריכות גבוהה. במכלול חינוך השקיעו את הימים האחרונים כדי לחדד את הנהלים בקרב ילדות וילדי הקייטנות החברה העירונית ורשת חוויות ולוודא כי כל אחת ואחד מהם יודע היכן נמצא המרחב המוגן וכל הילדים מצליחים להגיע אליו בתוך זמן ההתגוננות הנתון. בנוסף, בימים האחרונים פעלו במכלול חינוך כדי למפות את כלל הנתונים של מוסדות החינוך הציבוריים הפועלים ברחבי העיר ונציגי המכלול שומרים על קשר רצוף עם בנות ובני הנוער למקרה חירום בו יידרשו להיקרא למשימות התנדבות בתחום החירום.

במכלול אוכלוסייה האמון על טיפול אוכלוסיות מיוחדות בשעת חירום גייסו מתנדבות ומתנדבים בעלי רקע רפואי כדי שיוכל לתת מענה וסיוע לכל מי שצריך בשעת חירם ובמכלול הנדסה יצרו שיתוף פעולה עם מכלול הנדסה של עיריית נס ציונה, במסגרתו הערים יציעו אחת לשנייה תגבור של צוותי השטח ההנדסיים במידת האפשר. מיד לאחר הצגת ראשי המכלולים כלל כוחות הביטחון הציגו את הערכות שלהם, בין היתר: כבאות והצלה, משטרת רחובות, מד"א, איחוד והצלה וגם פיקוד העורף.

תושבות ותושבים יקרים זכרו כי המוקד העירוני 106 עומד לשירותכם בכל עת בטל' 08-939-2106 וגם בוואטספ 050-8806106.

הצטרפו לקבלת עדכונים רשמיים מעיריית רחובות בטלגרם > http://bit.ly/3dM4xRb

וגם הצטרפו לעדכונים בווטסאפ העירוני – לחצו על הקישור > http://bit.ly/2Mg2OHP ושלחו לנו הודעה עם שמכם ואיזור המגורים שלכם.

ראש העיר מתן דיל כינס הבוקר את וועדת מל"ח

ראש העיר מתן דיל כינס הבוקר את וועדת מל"ח

ראש העיר מתן דיל כינס הבוקר את וועדת מל"ח