נותנים את הכלים להצלחה: משרד החינוך הודיע על הפסקת תכנית מיל"ת - עיריית רחובות בחרה להפעיל את התכנית באופן עצמאי בשנה הבאה


תכנית מיל"ת (מסגרת יום תוספתית) של משרד החינוך מאריכה את יום הלימודים בגני ילדים נבחרים בשכונות אושיות, קריית משה ומילצ'ן. התכנית פועלת כדי לצמצם פערים לימודיים בין השכבות השונות באוכלוסייה ולהעניק תמיכה חינוכית נוספת לילדות וילדי הגנים הזקוקים לה.

ישנם למעלה מ-10 גנים ברחבי העיר בהם הפעיל משרד החינוך את תכנית מיל"ת במסגרתה ילדות וילדי הגן נהנים מיום לימודים ארוך עד השעה 16:00 ומקבלים ארוחת צהריים חמה ופעילויות חינוכיות. לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ה הודיע משרד החינוך כי יפסיק לממן את פעילות התכנית בכל המדינה. בעקבות הודעת משרד החינוך החליט ראש העיר מתן דיל כי למרות האתגרים התקציביים איתם מתמודדת עיריית רחובות – מינהל החינוך בעירייה ימשיך להפעיל את התכנית באופן עצמאי – וללא עלות נוספת לתשלום הקבוע מצד ההורים.  גם בשנת הלימודים הקרובה ילדות וילדי הגנים בעיר יקבלו מעטפת חינוכית תומכת וייהנו מיום לימודים רצוף במשך 5 ימים בשבוע עם נשות צוות מקצועי.

ראש העיר מתן דיל אמר היום: "אנחנו כאן כדי להעניק לתלמידות והתלמידים בעיר שוויון הזדמנויות ואת כל הכלים הדרושים להצלחה. למרות החלטת משרד החינוך, עיריית רחובות תמשיך להפעיל את תכנית מיל"ת גם בשנת הלימודים הבאה ובכך לתת לילדים ולהורים מענה לאורך כל השנה".

ראש מינהל החינוך, אפרת צוקרמן הוסיפה: "מינהל החינוך בעיריית רחובות שמח וגאה להפעיל את תכנית מיל"ת באופן עצמאי בשנת הלימודים הבאה. ילדות וילדי הגנים ייהנו מיום לימודים ארוך ויזכו בפעילויות  חינוכיות"

ראש העיר מתן דיל, קרדיט צילום שרון גבאי

אפרת צוקרמן- ראש מינהל חינוך בעיריית רחובות. צילום אלירן אביטל