לאחר 100 ימי בתפקיד, ראש העיר מתן דיל במכתב פתוח לתושבות והתושבים


לצפייה בסרטון לחצו כאן >>

"תושבות ותושבים יקרים אני חייב לכם דין וחשבון.

עברו 100 ימים מאז שזכיתי להיות ראש העיר שלכם, וכעת הזמן לעצור ולהציג לכם תמונת מצב.

וודאי כבר שמעתם כי העירייה בגירעון ענק. אנחנו צפויים לרשום בסוף שנה גירעון מצטבר של כ-300 מיליוני שקלים. עיריית רחובות התנהלה במשך שנים עם גרעון מצטבר של 150 מיליון ובשנת 2023 הגדילה והוסיפה עליו עוד 100 מיליון גרעון שוטף. בסוף הרבעון הראשון של 2024 בטרם נכנסתי לתפקיד, גדל הגרעון השוטף בעוד 40 מיליוני שקלים נוספים. הקמתי צוות כלכלי, גיבשנו תכנית המראה ותוך חודשיים נאשר תקציב וביחד נעבור את זה. לשמחתי, משרד הפנים מאמין בנו ובתכנית שהצגתי להם ומאפשרים לנו להמשיך לפעול ולנהל את העיריה מבלי למנות כרגע חשב חיצוני. הם בעיקר מאמינים בעיר שלנו, שתתייצב ותצמח ותתפתח לטובת התושבות והתושבים שלה.

העיר מלוכלכת. אי אפשר להתעלם מזה והמצב בלתי נסבל. אחרי עבודת שטח ולמידה מעמיקה, אנחנו יוצאים החודש למכרז ניקיון חדש ומהפכני, עם הפנים קדימה - לקידמה, לפיקוח ובקרה חיצוניים וטכנולוגיות מתקדמות, ושאפו לזהר בלום על העבודה וההכנה.

יש גם חצי כוס מלאה שבהמשך הדרך תתמלא עוד יותר ובשפע גדול. קיימנו ‘שיתוף ציבור׳ אמיתי בנושאים משמעותיים, החל מבניה ופיתוח ועד אירועי חג ותרבות.

אנחנו בונים הנהגת עיר מקצועית ומוציאים מכרזים חדשים לתפקידי מפתח בעירייה, וקבלת ההחלטות מעתה היא אך ורק משיקולים מקצועיים הרואים את טובת העיר, ואת טובתה בלבד.

מהפיכת השירות לתושב כבר מתחילה! בהקמת מינהלת קהילה ושירות לתושב, בשיח אחר ובתודעת שירות, בשקיפות של ישיבות מועצה המועברות בשידור חי ועוד היד נטויה.

הכרזנו על 3 מתחמי התחדשות עירונית ובמקביל מתוכננים איזורי מסחר ותעסוקה חדשים ומגוונים.

דרך יבנה, השוק העירוני והאצטדיון - פרויקטים גדולים ויקרים שהעבודה בהם נעצרה – יוצאים מחדש לדרך, אחרי שנפתרו המחלוקות עם הקבלנים, הוחלפו המפקחים ונעשו התאמות בתכניות הבניה.

גם הביטחון האישי קיבל מקום בתקופה הזו – מקווה שלא נזדקק לכך. דאגנו למיגון כל גני הילדים בעיר וזאת רק דוגמא אחת, אדאג להבטחת וקיום הביטחון ברמה הגבוהה ביותר, בחירום ובשגרה.

יש לי ולנו עוד תכניות רבות לעתיד:

תקציב חדש, מקושר לתכניות עבודה, שקוף ומקצועי.

קיבלנו אישור ל – 160 כיתות חינוך חדשות.

אנחנו כותבים בעזרת אנשי המקצוע הטובים ביותר, תכנית מתאר לעיר, תכנית אב לתחבורה ותכנית אב לחינוך.

ויש עוד כל כך הרבה דברים בקנה אבל אשמור אותם לעדכון הבא.

תושבות ותושבים יקרים,

שינוי טוב ונכון אורך זמן ומחייב תכנון.

שינוי טוב ונכון מצריך גיוס כח אדם מקצועי.

שינוי טוב ונכון מצריך אמונה.

אמונה שאפשר לעשות הכל טוב יותר ואמונה בדרך.

העירייה בראשותי מחפשת ומוצאת את הדרך הזו כל יום מחדש.

אתם מכירים אותי זמין ונגיש. לצערי בימים האלו אני לא מצליח לפגוש ולענות לכולכם.

אתם חסרים וחסרות לי גם, ואני מבטיח שזה זמני.

נייצב את העיריה ונמשיך לעשות כאן את השינוי שאתם ביקשתם ושאני הבטחתי.

אני מסיים בתפילה וציפייה להשבתו של נמרוד כהן אל משפחתו יחד עם כל החטופות החטופים, לרפואתם של הפצועים ושמירה והצלחה לחיילי וחיילות צה״ל, שישובו לשלום".