עיריית רחובות בהצהרה חשובה בנושא ניקיון


ראש העיר מתן דיל וסגנו זהר בלום המחזיק בתיק חזות העיר במסר לתושבים: "מה שהיה הוא לא מה שיהיה. אנחנו משנים את השיטה והולכים לפעול בכל החזיתות האפשריות כדי לשפר את מערך הניקיון בעיר".

*עיריית רחובות מוציאה היום, רביעי (19.6) הודעה חשובה לתושבים בנושא הניקיון בעיר.

באמצע חודש מאי האחרון עצרה יחידת להב 433 את אחד מקבלני הניקיון הפועלים בעיר. בעקבות המעצר קיים מחסור משמעותי בכוח אדם בתחום הניקיון ברחובות מזה חודש ימים. הקבלן שנמצא במעצר, לא שילם לעובדיו בשבועות האחרונים ולכן הם אינם מתייצבים לעבודה.

אגף חזות העיר מוביל בימים אלה שורה ארוכה של פתרונות לבעיות הניקיון והשמירה על הסביבה בעיר המתחילים בהחלפה זמנית של קבלן הניקיון, עוברים דרך יציאה למכרז ניקיון המבוסס יותר על טכנולוגיה ופחות על כוח אדם ומגיעים עד לגיבוש תכנית ניקיון-חינוכית בבתי הספר ומינוי נאמני ניקיון חדשים.

זהר בלום, סגן ראש העיר המחזיק בתיק חזות העיר וגנים ונוף אמר היום: "אנחנו יודעים שיש בעיה אמיתית בנושא הניקיון בעיר, על כך אין ויכוח. אנחנו מציגים לתושבים את המציאות כפי שהיא, בשקיפות מלאה, וכעת הגיע הזמן להציג גם את הפתרונות עליהם עבדנו בשבועות האחרונים.

ראשית אנחנו צפויים לצאת למכרז ניקיון חדש בתחילת חודש יולי. על המכרז הזה עבדנו במשך שבועות ארוכים והוא שונה בתכלית מכל המכרזים הקודמים שהיו ברחובות בעבר. המכרז יחייב את קבלני הניקיון להשתמש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ומתבסס הרבה פחות על כוח אדם. הוא כולל סעיפים ברורים המתייחסים למערך פיקוח הדוק הכולל קנסות כבדים לקבלנים שלא יעמדו בהתחייבויותיהם. קבלן שיתרשל בביצוע עבודתו יידרש לשלם כסף לעירייה ובכך הכסף יחזור לקופה הציבורית וישרת את תושבי העיר.

חשוב לציין כי אנחנו לא מתכוונים לחכות עד לסיום הליך המכרזי כדי להפוך את העיר לנקייה. בשבועיים האחרונים קיימנו משא ומתן ארוך עם קבלן ניקיון אחר הפועל בעיר על מנת שיבצע את פעולות הניקיון השוטפות הנדרשות בכל האזורים בהם עבד הקבלן הקודם ובכך נעניק שירות מיטבי לכל התושבים בכל השכונות בעיר. הקבלן יחל את עבודות ביום ראשון הקרוב, 23.6.24.

במקביל לסיכום זה ומתוך ההבנה שתפיסותיו של אדם מתגבשות בתקופת הנעורים - אנו פועלים מול מינהל החינוך בעירייה כדי להכניס לבתי הספר תכנית הסברה מיוחדת בנושא ניקיון כבר בשנת הלימודים הבאה. התכנית תתייחס לערכי ניקיון ושמירה על הסביבה, מחויבות חברתית וערבות הדדית ואף תאפשר לתלמידי בית ספר לאמץ גינה בעיר".

בלום הוסיף כי תכנית נאמני הניקיון צפויה לחזור לפעילות מלאה בחודשים הקרובים: "אנחנו מתכננים לצאת לדרך עם התכנית כבר בחודש אוגוסט הקרוב, אז נזמין את התושבים בכל השכונות להצטרף לשולחנות עגולים בנושא הניקיון בעיר, נחשוב ונחליט יחד על שיטות פעולה מתאימות שיעזרו לנו להפוך את העיר לנקייה יותר".

יש לציין כי במסגרת התכנית הכוללת לשיפור חזות העיר נושא האכיפה יתוגבר ביתר שאת ולכן התושבות והתושבים מתבקשים להקפיד על הוצאת האשפה בימי הפינוי ברחוב בו הם גרים. לבירור הימים ברחוב שלכם היכנסו לאתר העירייה > https://www.rehovot.muni.il/254/

 

בלום בסיור עם אנשי המקצוע בשכונת המדע

פעולות הניקיון בעיר

בלום בסיור עם אנשי המקצוע בקריית משה