תושבות ותושבי רחובות שימו לב: מוני חשמל חכמים יותקנו בעיר בשנת 2024 ויוכלו לחסוך לכם מאות עד אלפי שקלים


שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, קיים ביקור וישיבה מקצועית בעיר יחד עם ראש העיר מתן דיל בחודש שעבר. במהלך הביקור, הודיע השר כהן כי בשנת 2024 יותקנו מונים חכמים בעיר שיכניסו את התושבים למהפכת החשמל ויוזילו את המחירים בשיעור של בין 5% ל-20% בשנה.

מהפכת החשמל שמוביל שר אנרגיה והתשתיות אלי כהן, אושרה במליאת רשות החשמל והחל מ-25.7.2024 הצרכים בעלי מוני חכם יוכל לבחור מאיזה ספק הם רוכשים את החשמל, המהלך צפוי לחסוך לכל משק בית מאות ואף אלפי שקלים בשנה בהתאם להצעות המספקים, לאופי השימוש ולשעות צריכת החשמל. השלמת פריסת המונים החכמים בעיר תאפשר לתושבים למקסם את שיעור ההנחה במחיר החשמל זאת בשל העובדה כי ספקי החשמל יוכלו לקרוא במדויק את צריכת החשמל.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן: "פריסת המונים החכמים היא בשורה צרכנית חשובה שתבוא לידי ביטוי בחשבון החשמל של תושבי העיר ותחסוך בין 5% ל-20% בשנה. החשמל הוא מוצר צריכה בסיסי בכל בית בישראל ונעניק לכל הצרכנים הזדמנות שווה לבחור את ספק החשמל שלהן ולהוזיל את החשבון במאות ואף אלפי שקלים בשנה"

ראש העיר רחובות מתן דיל: "אני מודה לשר אלי כהן על הבשורה החשובה שהביא לרחובות. בשנה הקרובה יותקנו בעיר מוני חשמל חכמים שיעזרו לכל משפחה לחסוך מאות ואף אלפי שקלים בהוצאות החודשיות של משק הבית. תושבות ותושבי העיר יוכלו בפעם הראשונה לבחור ספק חשמל בהתאם להעדפות והשיקולים שלהם".

עד היום, רק צרכנים בעלי מונה חכם יכלו לעבור למספק חשמל פרטי. מהפכת החשמל שהשיק שר האנרגיה והתשתיות תאפשר לכלל צרכני החשמל בישראל לפנות לכל אחד מ-47 מחזיקי רישיונות האספקה ולהשתייך אליהם כמספק החשמל הפרטי שלהם גם טרם התקנת מונה חכם בביתו. נכון להיום פעילים במקטע האספקה 18 מספקים פרטיים, והרשות צופה כי לאחר הפתיחה לכלל הצרכנים, יציעו את שירותיהם מספקים נוספים. באמצעות כך, משקי בית ממוצעים צפויים לחסוך מאות עד אלפי שקלים בחודש בהוצאות החשמל. מהלך זה יגביר את התחרות בשוק החשמל ויאפשר לצרכנים ליהנות ממחירים נוחים יותר. רשות החשמל מסדירה את אופן המעבר של צרכן מחברת החשמל למספק פרטי, מפרטת את דרך ההתחשבנות עם הצרכן על בסיס "פרופיל צרכן", וזאת תוך שמירה על פשטות ובצורך בקריאת מונה מאומתת אחת בלבד.

שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן עם ראש העיר מתן דיל