מבצע מגן וחץ: כל העדכונים השוטפים


עדכונים שוטפים:

 

יום ראשון (14.5) בשעה 11:05:

נפילת הטיל בעיר רחובות: הבניין לא ייהרס- העירייה תקיים היום מפגש עם הדיירים, כמובטח- הבוקר החל שיקום הנזק מרכז תאיר והמוזיאון 

חבלני משטרה הגיעו היום לבניין שבו נפל הטיל על מנת להוציא בזהירות את חלקיו שנתקעו בחצר הבניין (מצ״ב תמונות) . 

בהתאם לבדיקות המהנדסים, ככל הנראה הבניין לא ייהרס אלא יעבור חיזוקים. מהנדסת העיר יצרה קשר עם הדיירים והסבירה להם כי תלווה אותם לאורך כל הדרך (מצ״ב נוסח הודעתה) 
היום ייפגשו אנשי מינהל הנדסה בפגישה שאירגנו עם כל דיירי הבניין על מנת להסביר להם על תהליך שיקום הבניין, יחד עם אנשי מס רכוש. 
אנשי מס רכוש אף ביקרו בבניין שנפגע ביום שישי על מנת להתחיל ולאמוד את הנזק בתהליך השיקום 

ראש העיר רחמים מלול הגיע למקום כדי להתרשם מקרוב מתהליך השיקום : קבלן מטעם עיריית רחובות כבר החל בשיקום ההריסות במרכז תאיר לנפגעי פגיעה מינית, ופועליו הגיעו למקום הבוקר. עיריית רחובות כבר הגישה ביום שישי תביעה רשמית למס רכוש לשיקום הנזק במוזיאון השואה והתקומה ומרכז תאיר . 

משלחת מטעם הסוכנות היהודית וראשי פדרציות מארה״ב ביקרה במקום, ובראשם איילת נחמיאס ורבין יו״ר הקרן למען נפגעי טרור של הסוכנות, שהעבירה סכום ראשוני לדיירי הבניין בשל הפגיעה.

שבת (13.5) בשעה 21:43:

עם צאת השבת קיים ראש העיר, רחמים מלול, הערכת מצב עם כלל הגורמים העירוניים ופיקוד העורף.

ראש העיר, רחמים מלול: ״אנו שולחים את תנחומינו ומשתתפים בצערה הגדול של משפחת אברימיאן ושולחים איחולי החלמה חמים לפצועים. אנו נקיים הלוויה ממלכתית לאינגה אברימיאן ז״ל ביום שני, וצוותי העירייה כבר עובדים על ההכנות. 
אנו פועלים להחזרת הבניין לקדמותו עבור דיירי הבניין ככל שניתן מול מס רכוש , ובניין המוזיאון ומרכז תאיר ישופצו בהקדם האפשרי , תוך שאנו מתחילים קודם בשיקום מרכז תאיר לפני המוזיאון, בשל חשיבות פעילותו לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית . 
אני מבקש מהתושבים להמשיך ולהקפיד על ההנחיות של פיקוד העורף, ולהגחע למרחב מוגן בתוך דקה וחצי. במידה ואין מרחב מוגן יש להגיע לחדר פנימי או לחדר מדרגות, אלו הנחיות מצילות חיים״ 

לימודים: בהתאם להמלצת פיקוד העורף עיריית רחובות תפתח את כל מערכת החינוך מחר, הפורמלית והבלתי פורמלית. זאת לרבות מעונות וצהרוני רשת חוויות והחברה העירונית. 
במידה ויהיו שינויים - הם יימסרו ספציפית באמצעות צוותי החינוך. 

מעל מוזיאון השואה והתקומה שהיה צמוד לבניין שנפגע פועל מרכז תאיר לנפגות תקיפה מינית. שניהם נפגעו בשל סמיכותם למקום הפגיעה. עוד באותו ערב שוחחו ראש העיר רחמים מלול ומנכ״ל העירייה מאיר דהן עם מנהלת מרכז תאיר, וכעת איתרו עבור המרכז מקום חלופי. ביום שישי כבר נערך ביקור במקום במסגרת הפעילות לשיקום שני המרכזים במקום. בהתאם להחלטת ראש העיר, ראשית ישוקם מרכז תאיר בשל חשיבות פעילותו ורק לאחר מכן ישוקם המוזיאון.

אירועים ופעילות חוגים וספורט: 
כלל האירועים , החוגים והספריות יתקיימו מחר כרגיל.

שישי (12.5) בשעה 12:45:

ראש העיר רחמים מלול קיים כעת הערכת מצב נוספת במקום הנפילה אמש.

כבר אמש יצר מערך השירותים החברתיים קשר עם כל דיירי הבניין (ודיירי דירות נוספות ברחוב שנפגעו) ומלווה אותם, הציע להם לקבל פיתרון דיור חלופי או מענה מתאים אחר- בהתאם להעדפותיהם. אנשי המערך עוטפים את משפחות הדיירים ומסייעים בכל מענה נדרש. 

עיריית רחובות ניקתה ופינתה גם את שטח הבניין שספג פגיעה אתמול. עם סיום הבדיקות והפעולות שביצע במקום פיקוד העורף, כוחות העירייה נכנסו למקום הבוקר ופינו את כל שאריות ההדף מחצר הבניין וניקו אותו, לאחר שכבר אמש ניקתה את הרחוב ואת כל האיזור. 

עיריית רחובות פועלת לאפשר למשפחות הדיירים להיכנס לדירותיהם לקחת חפצים אישיים, בליווי מהנדס ותוך שימוש בקסדות לבטיחותם. 

ראש העיר, רחמים מלול: ״אנו מחבקים את משפחות הנפגעים ואת דיירי הבניין, ונסייע להם ככל שנדרש. אנו פועלים מול מס רכוש ומול המהנדסים על מנת לסייע למשפחות הדיירים לחזור לבניין מהר ככל שניתן. תושבות ותושבים יקרים, אנו מבקשים מכם להקפיד על ההנחיות מצילות החיים של פיקוד העורף! אנחנו חזקים, ונמשיך להיות חזקים״ 
 

חמישי (11.5):

תושבות ותושבים יקרים, לצערנו היום (חמישי, 11.5) הייתה פגיעה ישירה בבניין בעיר. 13 נפגעים פונו בית חולים, מערך השירותים החברתיים מעניק מעטפת לנפגעים ובני משפחותיהם.  הצוותים העירוניים פועלים על מנת להעניק מענה לכל צורך של הנפגעים ובני משפחותיהם וכלל דיירי הבניין. כוחות הביטחון וההצלה פועלים במקום בשיתוף הכוחות העירוניים. אנו מבקשים לא להגיע למקום על מנת לאפשר לכוחות לבצע את עבודתם. מהנדסים בודקים את מסוכנות המבנה, שנסגר לכניסה, ולכן אין להתקרב אליו. 
מערכת החינוך העירונית מחר (שישי, 12.5) תהיה סגורה, ויתקיימו לימודים באמצעות הזום בלבד. האירועים העירוניים מחר מבוטלים. 
אנו מבקשים מכם, אנא המשיכו והקפידו אחר הנחיות ההתגוננות מצילות החיים של פיקוד העורף בדבר מרחב מוגן. לכל שאלה או בקשה, אנו עומדים לרשותכם באמצעות המוקד העירוני 106 או באמצעות הווטסאפ 050-8806106. 

עיריית רחובות פותחת קו חם להורים ולילדים:
בעקבות ההסלמה במצב הביטחוני ופגיעה ישירה בבניין בעיר, השירות הפסיכולוגי חינוכי של מינהל החינוך בעיריית רחובות פותח הערב, חמישי, (11.5), קו חם לתמיכה רגשית בילדים והורים. 

הקו יהיה פתוח וייתן מענה רגשי להורים וילדים היום, חמישי (11.5) עד חצות 
ומחר, שישי (12.5) בין השעות 08:00-16:00.
 

התרעות:

אזור התרעה: רחובות | זמן כניסה למרחב המוגן: דקה וחצי (90 שניות)

ניתן להוריד את אפליקציית פיקוד העורף כדי לקבל  בזמן אמת, לחצו כאן להורדה >>

מקלטים ציבוריים:

ביום שלישי, 9.5.23, הורה ראש העיר על פתיחת המקלטים הציבוריים ברחבי העיר.

למציאת המקלט הציבורי הסמוך לביתכם לחצו כאן >>

לרשימת המקלטים המלאה לחצו כאן >>

1. ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) או ממ"ק (מרחב מוגן קומתי) - הם הבחירה המועדפת.

2. מקלט:
מקלט בבניין משותף - בתנאי שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות העומד לרשותנו, או ללא תלות אם ניתן להגיע אליו דרך חדר מדרגות פנימי.
מקלט ציבורי - בתנאי שניתן להגיע אליו בזמן ההתגוננות העומד לרשותנו.
3. חדר מדרגות פנימי - ללא קירות חיצוניים, חלונות ופתחים: 
בבניין מעל שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט - יש לשהות בגרם מדרגות שיש מעליו שתי קומות לפחות, ואין לשהות בקומת הקרקע. בבניין מעל 3 קומות, כל קומות חדר המדרגות מוגנות פרט לקומת הקרקע ושתי הקומות העליונות.
בבניין בן שלוש קומות במבנה ללא ממ"ד, ממ"ק או מקלט - יש לשהות בגרם המדרגות של הקומה האמצעית. בבניין בן שלוש קומות, קומת חדר המדרגות המוגנת ביותר היא הקומה האמצעית (קומה שנייה).
4. חדר פנימי מוגן - אם אין ממ"ד, ממ"ק, מקלט או חדר מדרגות פנימי, יש לבחור כמרחב מוגן בחדר פנימי מוגן עם כמה שפחות קירות חיצוניים, חלונות ופתחים. אין לבחור במטבח, מקלחת או שירותים ויש להתרחק מקרמיקה, חרסינות וזכוכיות שיכולות להתנפץ. בעת קבלת התרעה, יש לשבת צמוד לקיר פנימי, מתחת לקו חלונות ולא מול הדלת.
מקומות שאינם יכולים לשמש כמרחב מוגן
אין לבחור מקלחת או שירותים ויש להתרחק מקרמיקה, חרסינות וזכוכיות שיכולות להתנפץ.