מירוץ ״לאורו״- להנצחת רונן לוברסקי ז״ל


תלמידי קריית החינוך קציר, שבה למד רונן לוברסקי ז״ל, השתתפו הערב במרוץ לזכרו במזרח העיר. חבריו ליחידה ימשיכו במרוץ שליחים עד הכותל, וטקס האזכרה שייערך מחר בהר הרצל.

הערב, רביעי, י"ב בסיוון, 3.6, החל המרוץ המיוחד לזכרו של רונן לוברסקי ז"ל, חייל דובדבן בן רחובות שנהרג בעת פעילות מבצעית ברמאללה. המירוץ הוזנק באתר הפרדסנות, וימשיך עד הכותל בירושלים ויסתיים בטכס האזכרה בהר הרצל.

‎הטקס המרגש החל בשעה 18:00, בהשתתפות הוריו של רונן, אלנה וולדימיר לוברסקי, ובמעמד ראש העיר רחמים מלול שנשא דברים, חבר המועצה מחזיק תיק הספורט רועי שרעבי, מנכ״ל החברה העירונית איציק עובדיה, מנהל מחלקת הספורט בחברה העירונית, דורון שימחי, חברת המועצה קארין ברגינסקי, חברת המשפחה המלווה אותם מאז האירוע ותלמידי ביה״ס קציר. המרוץ, בניהולה של מחלקת הספורט בחברה. העירונית, נחלק ל-2 מסלולים. במסלול הראשון, בן 6 ק"מ, בשטחה המזרחי של העיר, השתתפו תלמידי תיכון "קציר", התיכון בו למד רונן בנעוריו. עם סיום המסלול הראשון, הוזנקו למסלול השני חבריו של רונן ליחידה וחיילי דובדבן, והם ימשיכו במרוץ שליחים שיימשך כל הלילה, יגיעו עד הבוקר לכותל בירושלים ומשם ימשיכו במרוץ עד לטקס האזכרה של רונן, שיתקיים בהר הרצל. בנוסף לתלמידים והחיילים, לוקחים חלק במרוץ המאתגר גם חברי ילדות של רונן, חברים לנשק וחניכי תוכנית "לאורו", תוכנית חינוכית לזכרו של רונן. המרוץ מתקיים תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות, ובניהול אגף הספורט בחברה העירונית.

‎במהלך הטקס נשא ראש העיר, רחמים מלול, דברים לזכרו והודה לכל השותפים למירוץ ההנצחה: ״משפחת לוברסקי היקרה, אנו נמשיך לעמוד לצידכם בכל דבר ועניין. כשאני שומע את כל מה שמספרים על רונן ז״ל, אני מצר על כך שכולנו הכרנו את דמותו המיוחדת רק לאחר מותו. ישנה חשיבות מיוחדת להנצחת זכרו של רונן ז״ל בקרב בני הנוער והחיילים בעיקר,״ הוא פנה לנוכחים ואמר להם כי ״אתם תנציחו עכשיו את זכרו של רונן כשאתם רצים על אדמת ארץ ישראל, שעליה נפל רונן ז״ל.״ וסיכם בדברים: ״יהי זכרו של רונן ז״ל ברוך ונצור בליבנו לעד."

אלנה לוברסקי, אימו של רונן ז״ל נשאה דברים: ״מאז שרונן נפל כולנו קיבלנו על עצמנו להיות הדוברים שלו. רונן לא היה גדול מימדים פיזית, אבל הוא ידע מהיכן לקחת את הכוחות. אהבת ישראל היא הירושה הגדולה ביותר שרונן השאיר לנו."

חבר המועצה רועי שרעבי אמר כי ״זהו מעמד מרגש שמנציח בצורה ראויה ומכבדת את דמותו המאירה של רונן לוברסקי ז״ל. הספורט הוא דרך נוספת להעביר את מורשתו לדור העתיד."