בשורה לתושבות ותושבי רחובות - אושרה הקמת גשר להולכי רגל בכניסה הצפונית לעיר
משרד התחבורה אישר את ביצוע הקמת הגשר להולכי הרגל באזור תחנת הרכבת (הפרדה מפלסית 139) במימון של רכבת ישראל. הקמת הגשר צפויה להקל על הולכי הרגל ומשתמשי התחבורה הציבורית ברחובות להגיע מהעיר אל פארק המדע, ותקצר את הדרך עבור הבאים והיוצאים מתחנת הרכבת
בתום סדרת פגישות שנערכו בין עיריית רחובות למשרד התחבורה ורכבת ישראל, החליט משרד התחבורה לאשר את ביצוע הקמת הגשר להולכי הרגל באזור תחנת הרכבת (הפרדה מפלסית 139), במימון של רכבת ישראל. ההחלטה התקבלה בזכות מאמץ משולב בהובלתו של ראש העיר, רחמים מלול, יחד עם סגן ראש העיר ומחזיק תיק צעירים ונוער, עו"ד מתן דיל, חברת המועצה ומחזיקת תיק מעמד הילד ונוער במצבי סיכון, יעל בק וחברת המועצה ומחזיקת תיק פיתוח בר קיימא, יערה ספיר. הקמת הגשר צפויה להקל על הולכי הרגל ומשתמשי התחבורה הציבורית ברחובות להגיע מהעיר אל פארק המדע, ותקצר את הדרך עבור הבאים והיוצאים מתחנת הרכבת.
ראש העיר, רחמים מלול: "העיר רחובות נמצאת בתנופה תחבורתית, רק בשנים האחרונות הוקמו שלוש הפרדות מפלסיות, הפרדה 139 בכניסה הצפונית לעיר, הפרדות 143 ו - 141 במערב העיר. אני מודה למשרד התחבורה, לרכבת ישראל ולגורמים בעיריית רחובות, סגני, עו"ד מתן דיל וחברות המועצה יעל בק ויערה ספיר, על קידום הפרויקט הכל כך חשוב, שבזכותו תתאפשר לתושבים גישה נוחה ובטוחה דרך גשר איכותי ובטוח". סגן ראש העיר, עו"ד מתן דיל: "אנחנו כבר מחכים לברך על המוגמר ולצעוד על גשר הולכי הרגל בדרך הקצרה ביותר מהעיר לפארק המדע ומהרכבת להפרדה המפלסית. אני מודה לתושבים הרבים שפעלו איתנו כתף לכתף בהובלתו של ראש העיר, יחד הצלחנו לשכנע את רכבת ישראל ומשרד התחבורה לתקצב את הפרויקט ולאשר את ביצועו". חברת המועצה, יעל בק: ״אני שמחה כי במאמץ משותף הצלחנו, להגיע להבנות הדרושות עם משרד התחבורה ורכבת ישראל, בדבר ביצוע פרויקט הקמת הגשר בהפרדה המפלסית ומימונו. אני מודה לתושבות ותושבי העיר הרבים, שיחד איתנו הביאו לפתרון המיוחל, שיקל על משתמשי הדרך והנגישות באזור״. חברת המועצה, יערה ספיר: "אני שמחה שמשרד התחבורה השתכנע לבסוף בנחיצותו של הגשר. כרשות שמעוניינת לעודד שימוש בתחבורה ציבורית, אופניים והליכה ברגל היה חשוב לנו שהגשר יקום כדי ליעל ולהקל על כל משתמשי הדרך".
כזכור, לפני כשנתיים הסתיים ביצוע פרויקט 'הפרדה מפלסית 139' על ידי חברת 'נתיבי איילון'. הפרויקט נועד להפריד בין תנועת מכוניות בכניסה הצפונית לרחוב הרצל ובין מסילת הרכבת, במטרה ליצור רצף תנועת מכוניות בכניסה לעיר, להקל על זרם התנועה והצפיפות ולהסדיר מבחינה בטיחותית את מפגש הרכבת והכביש ואת בטיחותם של הולכי הרגל. הגשר שתוכנן עבור הולכי הרגל בתכנית המתאר לא בוצע, כך שהולכי הרגל ורוכבי האופנים נאלצו ללכת בדרך ארוכה. לאחר סדרת פגישות שנערכו בין בכירים במשרד התחבורה, ברכבת ישראל ובעיריית רחובות ניתן לבסוף התיקצוב והאישור להקמת הגשר. הקמת הגשר תקל על הולכי הרגל ומשתמשי התחבורה הציבורית להגיע מהעיר אל פארק המדע, ותקצר את הדרך עבור הבאים והיוצאים מתחנת הרכבת. כאמור, במהלך השנה האחרונה התנהל מאמץ משולב של גורמים בעיריית רחובות להביא לפתרון בעיית הנגישות להולכי הרגל, באזור תחנת הרכבת אל מול גורמים משרד התחבורה ורכבת ישראל. לאחרונה הגיעו הצדדים להבנות בנושא וזאת לאחר שמשרד התחבורה השתכנע בנחיצות הגשר להולכי הרגל בהפרדה המפלסית 139 ונתן את אישורו לביצועו. הפרויקט יתבצע בשיתוף פעולה ובמימון רכבת ישראל והוא עובר כעת לשלב היישום.